Aviokompānija, melnais saraksts un uzticamība.

 

 

Aviokompānija ir aviosabiedrība kurai vajadzētu uzticēties.

Izrādās, ka ir aviokompāniju “melnais saraksts”, kam aizliegts ielidot Eiropas Savienībā vai arī ir  noteikti citi darbības ierobežojumi visā Eiropas Savienības teritorijā.

Lai  uzlabotu drošību Eiropā, Eiropas Komisija, apspriedusies ar dalībvalstu aviācijas drošības iestādēm un ir nolēmusi aizliegt Eiropas gaisa telpā darboties tādām aviosabiedrībām, kas atzītas par nedrošām.

Jāsaprot, ka nav iespējams pārbaudīt visus gaisa kuģus, kas nolaižas katrā Eiropas lidostā.

Tādēļ fakts, ka aviosabiedrība nav iekļauta  ES “melnajā sarakstā”, automātiski nenozīmē, ka tā atbilst piemērojamiem drošības standartiem.

Ja aviosabiedrība, kas pašlaik ir iekļauta ES sarakstā, uzskata, ka tā neatbilst visiem vajadzīgajiem tehniskajiem elementiem un prasībām, kuras paredzētas piemērojamos starptautiskajos drošības standartos, tā var lūgt Komisiju uzsākt procedūru aviosabiedrības izslēgšanai no saraksta.

Tomēr… ja tā labi padomā, kura aviokompānija ies sev samazināt peļņu. Lidos kamēr sāksies ķibeles un ne dod dievs… aviokatastrofas.

Eiropas institūcijas ir pielikušas visas pūles, lai pārbaudītu visu to aviosabiedrību identitāti, kas ietvertas Es sarakstā, proti, iekļaujot: īpašos un unikālos burtu kodus, ko katrai aviosabiedrībai piešķir Starptautiskā civilās aviācijas organizācija.

Tātad, kas nedrīkst lidot Eiropas Savienībā : logo_air-ban

Surinama, Venecuēlas Bolivāra Republika, Gana, Afganistānas Islāma Republika, Angolas Republika, Beninas Republika, KongoDemokrātiskā Republika(KDR), Ekvatoriālā Gvineja, Eritreja, Indonēzijas Republika… un vēl vesels bars ar dzirdētu valstu nosaukumie… sīkāk šeit.

Taču ir vēl viens saraksts, kur ir apkopoti nelaimes gadījumi vai aviokatastrofas .

Tos ir sistematizējuši  Jet Airliner Crash Data Evaluation Centre (JACDEC) kompānija.  Dati  atspoguļo tās  aviokompānijas, kur ir gājuši bojā visvairāk cilvēku.

Tātad secinājumus izdariet paši… šis gan nav melnais saraksts, bet gan sēru saraksts, kas atspoguļo visnestabilākās aviokompānijas drošības jautājumos.

Tas gan nenozīmē, ka ar viņām nevarētu lidot…vienkārši sausa statistika sākot no 1983.gada :

Sāksim ar visnedrošāko aviokompāniju…

  1. China Airlines (Ķīna): 8 limašīnas nokritušas, 755 bojā gājušie.
  2. Korean Air (Dienvidkoreja): 9 lidmašīnas, 687 bojā gājušie.
  3. TAM Airlines (Brazīlija): 6 limašīnas nokritušas , 336 bojā gājušie.
  4. Air India (Indija): 3 limašīnas nokritušas, 329 bojā gājušie.
  5. Saudia (Saudu Arābija): 4 lidmašīnas, 310 bojā gājušo.
  6. Thai Airways International (Taju): 5 lidmašīnas, 309 bojā gājušie.
  7. Turkish Airlines (Turcija): 6 lidmašīnas, 188 bojā gājušie.
  8. South African Airways (Dienvidāfrika): 1 lidmašīna, 159 bojā gājušo.
  9. GOL Transportes Aéreos (Brazīlija): 1lidmašina , 154 bojā gājušie.
  10. SkyWest Airlines (ASV): 3 lidmašīnas, 22 bojā gājušie.

 

Jāatzīmē, ka 2012.gads skaitās visveiksmīgākais no visiem gadiem, sākot no 1945.gada pasažieru avio pārvadājumu vēsturē. Dati ir no 300 aviokompānijām pa visu pasauli izņemot mūsu kaimiņu Krieviju, kas ticamus datus nesniedz. (kautrējas vai ?)

Ja mēs salīdzinām šo statistiku ar auto avāriju statistiku, tad lidot ar lidmašīnām ir visnotaļ droši !

Nu gandrīz !

Plane crash

UH! Re, kur podziņas sociālai aktivitātei:

Nospied "CTRL" un "D" reizē! Kāpēc? Tāpēc, lai vēlāk varētu atgriezties pie raksta!

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

5 × 1 =