Peugeot 3008, kurš veidots pēc pērn Parīzes auto šovā prezentētā Prologue konceptauto parauga. 3008 ir būvēts uz kompaktklases automobiļa Peugeot 308 platformas un garumā sasniedz 4,365 metrus, platumā – 1,837 metrus, bet augstumā – 1,639 metrus.

Jaunā modeļa riteņu bāzes garums ir 2,613 metrs, bet tā piecvietīgās pasažieru telpas aizmugurē atrodas samērā liels bagāžas nodalījums, kura tilpums ir 512 litri; nolaižot aizmugurējā sēdekļa atzveltni, tilpums var palielināt līdz 1604 litriem.

Auto būs pieejams ar trim dažādiem dīzeļdzinējiem un trim benzīna motoriem. 1,6 litru dīzeļdzinējs attīsta 110 ZS un 240 Nm, savukārt 2 litru HDi motors būs pieejams divās versijās ar 150 zirgspēkiem (340 Nm) un 163 ZS (340 Nm).

peugeot_3008_

Benzīna dzinēju saimi pārstāv tikai un vienīgi 1,6 litru agregāti – atmosfēriskais motors attīsta 120 ZS un 160 Nm, savukārt turbo versijās jauda ir 150 ZS (240 Nm) un 156 ZS (240) Nm.

Visi motori standartā tiks komplektēti ar sešu pakāpju manuālajām vai automātiskajām pārnesumkārbām, vienīgi vājākais benzīna dzinējs strādās pārī ar piecu pakāpju manuālo kārbu. Interesanti, ka atšķirībā no šobrīd pieejamajiem konkurentiem, kas ir Nissan Qashqai, Ford Kuga, VW Tiguan, Peugeot 3008 sākotnēji nebūs pilnpiedziņas.

Tā vietā franči izvēlējušies priekšējo riteņu piedziņu ar speciālām riepām un saķeres kontroles sistēmu Grip Control, kam ir pieci darbības režīmi – standarta, sniega, bezceļu (dubļi, slapja zāle u.tml.), smilšu, kā arī iespēja sistēmu atslēgt pilnībā, lai kontrole pār auto būtu tikai un vienīgi vadītāja rokās.

Pilnpiedziņas paveidu iegūs tie, kas pagaidīs līdz 2011.gadam, kad Peugeot plāno izlaist 3008 ar hibrīdsistēmu – iekšdedzes motoru, kurš griež priekšējos riteņus, un elektromotoru, kurš sajūgts ar aizmugurējo asi.

Pērn Parīzē prezentētajam Prologue HYbrid4 konceptautomobilim bija uzstādīta tieši šāda sistēma, kuru veido 2 litru HDi dīzelis ar 163 zirgspēkiem un elektromotors, kura jauda pielīdzināma 37 ZS.

Lai gan spēkstacijas kopējā jauda sasniedz 200 ZS, bet griezes moments – 500 Nm (300 uz priekšējiem riteņiem un 200 uz aizmugurējiem), vidējais degvielas patēriņš ir tikai 4,1 l/100 km.

Starp citu, runā, ka Peugeot 3008, līdzīgi kā Nissan Qashqai+2 tiks piedāvāts arī septiņu sēdvietu versijā.

 

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

septiņpatsmit + astoņi =