VĒLREIZ…..Un Vēlreiz  – būs izdevumi……………….

Izdevumi ar kuriem jārēķinās, nopērkot un lietojot

automobili:

Līzinga maksājums vai automobiļa amortizācija
Apdrošināšanas izdevumi
Degvielas izdevumi
Tehniskās apkopes un remonti
Riepas
Stāvvietas
Nodokļi un tehniskā apskate
Mazgāšana
Ekspluatācijas materiāli
Neplānoti izdevumi

Un pārliecinies vai auto ir bez liegumiem… nav zagts…. nav ieķīlāts utt. To tu vari izdarīt piezvanot uz CSDD

CSDD piedāvā šādas iespējas telefoniski iegūt informāciju no CSDD transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra …skatīt ŠEIT


Līzinga maksājums vai automobiļa amortizācija

Tā ir lielākā auto uzturēšanas izdevumu daļa, kuru diemžēl nav iespējams samazināt neko nezaudējot, jo summu par kuru nopirkāt auto, mainīt vairs nevar. Ja esat auto pircis samaksājot uzreiz visu summu, tas nenozīmē, ka Jums nav šo amortizācijas izdevumu. Tos var aprēķināt pēc formulas: auto pirkuma cena – auto pārdošanas cena/ lietošanas mēnešu skaits = Jūsu auto amortizācijas izdevumi mēnesī. Lai vai kā, daži risinājumi tomēr pastāv:

Samaziniet līzinga ikmēneša maksājumu, vienojoties ar līzinga kompāniju par savādākiem atmaksas noteikumiem. Parastajā variantā tas būtu līzinga termiņa pagarinājums. Protams, kopumā Jūs samaksāsiet vairāk, taču ikmēneša izdevumi būs mazāki. Mainot noteikumus, jārēķinās ar likmes pieaugumu no 0,5 – 2% un komisijas maksu. Šāds variants gan atkrīt tiem, kuri auto ir ņēmuši bez pirmās iemaksas un uz maksimālo periodu – 7 gadi.

Ja auto esat paņēmuši līzingā un lietojat to tikai brīvdienās, vidēji mēnesī nenobraucot vairāk par 1000 km, tad Jums nopietni jāapsver vai šis auto vispār ir vajadzīgs. Var gadīties, ka to iznomāt uz nedēļas nogalēm būs lētāk. Atrodiet sev draudzīgu auto nomas kompāniju un komforta ziņā praktiski neko nezaudēsiet. Pie kam – iegūsiet jaunu priekšrocību – Jūs varēsiet mainīt auto, vadoties pēc vajadzībām.

Pastāv vēl variants dalīties visā ar draugu. Jūs gan nevarēsiet izmantot savu auto visu laiku, toties turpināsiet ar to braukt. Ieteikums: obligāti savā starpā noslēdziet līgumu, kurā atrunātas abu pušu saistības. Jo var sākties problēmas brīdī, kad ar auto kas atgadīsies. Atcerieties, ka visassaistības attiecībā uz auto ir tikai Jums.

Apdrošināšana


Ne visa veida auto apdrošināšana vienmēr ir vajadzīga, taču pastāv apstākļi, kad tā ir vai nu obligāta, vai pat ļoti ieteicama. Novērots gan, ka liela daļa cilvēku maksā par apdrošināšanu vairāk, nekā tas būtu vajadzīgs. Daži no ieteikumiem:

Neizmantojiet tikai vienas apdrošināšanas kompānijas pakalpojumus, neskatoties uz to, ka pagājušā gada piedāvājums bijis ļoti labs. Tirgus mainās strauji un ir vērts paskatīties ko piedāvā citi apdrošinātāji. Ja neesat gatavs tērēt tam laiku, izmantojiet apdrošināšanas brokeru pakalpojumus, kas ir informēti par apdrošināšanas tirgus labākajām cenām un jaunākajiem pakalpojumiem.

Ja ar auto braucat tikai sezonāli, maksājiet pilnu summu tikai par laiku, kad auto lietojat. Šobrīd tirgū jau tiek piedāvātas šādas „sezonas” KASKO polises arī automobiļiem.

Nepērciet OCTA polisi pirmajā degvielas uzpildes stacijā. Izpētiet internetā un atrodiet lētāko tirgus piedāvājumu. Šobrīd Latvijā darbojas vairākas interneta lapas – www.eagents.lv, www.octas.lv, www.manapolise.lv un citas, kuras piedāvā servisu dažu sekunžu laikā iegūt praktiski visu apdrošinātāju piedāvājumus, kā arī pārējo servisu, kas saistīts ar iegādi. Būtiski zināt, ka daļa apdrošinātāju šobrīd paši koncentrējas uz tiešo pārdošanu un piedāvā polises nopirkt viņu mājas lapās. Pērkot internetā, caur apdrošinātāju mājas lapām, cena būs vēl par 5 – 15% zemāka, nekā iepriekš minētajās vietnēs, un tās būs zemākās cenas tirgū. Šādā pat veidā variet meklēt arī KASKO apdrošināšanas piedāvājumus. Jāatzīmē gan, ka šim iegādes veidam internetā ir viens liels trūkums. Ja OCTA polisi vēl varētu ieteikt iegādāties internetā, tad KASKO polisi pasūtīt caur internetu būtu tas pats, kas veikt stomatoloģiskos pakalpojumus pašrocīgi.

Komentē SIA „Apdrošināšanas brokeru sabiedrība” valdes priekšsēdētājs Māris Kronbergs:

„Cena ne vienmēr ir galvenais kritērijs, kāpēc būtu jāizvēlas viena vai otra apdrošināšanas kompānija. Ļoti iesaku, iegādājoties apdrošināšanas polises, ņemt vērā ne tikai cenu, bet arī apdrošināšanas kompānijas kvalitātes rādītājus. Pērkot internetā, neviens jums nepalīdzēs izvēlēties. Tikai apdrošināšanas brokeris var sniegt jums pilnvērtīgu konsultāciju, jo mēs zinām gan visus „zemūdens akmeņus”, kas ir paslēpti apdrošinātāju līgumos, gan kā strādā apdrošinātāji izmaksu nodaļas. Tas jau ir pierādījies daudzkārt, ka būtiski ir piemeklēt apdrošināšanas kompāniju katrai klienta situācijai, jo ilgtermiņā tas klientam vienmēr atmaksājas.”

Dažās apdrošināšanas kompānijās, pērkot OCTA polisi, pastāv iespēja izvēlēties tikai Latvijas teritoriju, kas vēl samazina polises cenu. Jāpiebilst tikai, ka šis apdrošinātāju piedāvājums ir pretrunā ar Latvijas likumdošanu. Trūkums ir tas, ka pašam būs jāatceras papildus apdrošināties, situācijā kad tomēr izlemsiet izbraukt ārpus Latvijas.

Ja izvēlēsieties maksāt par KASKO polisi ar dalīto maksājumu, sadalot visu summu pa mēnešiem, Jums ir iespēja jebkurā brīdī pārslēgt līgumu ar šo apdrošināšanas kompāniju un mainīt prēmijas lielumu, ja tirgū cenas ir kritušās.

Nebūtisku CSN gadījumos, ar maziem bojājumiem (100 – 200 LVL apmērā ) var vienoties ar iesaistīto pusi par šī negadījuma nereģistrēšanu un atlīdzināt zaudējumus, neiesaistot apdrošinātājus. Ir pierādījies, ka šādus bojājumus bieži vien lētāk ir novērst pašam, jo pēc jaunās sistēmas par katru negadījumu BONUS-MALUS klase tiek samazināta par vienu pakāpi, un tas „kosmiski” sadārdzina polisi. Kā arī jāņem vērā, ka BM klases atgūšana notiek tikai viena gada laikā. Pastāv gan liels risks par to, ka Jūs nemācēsiet uz vietas noteikt bojājumu apmēru (slēptie defekti), kā rezultātā var izrādīties, ka galu galā nenoformējot negadījumu, būsiet zaudētāji.

Ja esat pārliecināts, par savu braukšanas profesionālismu un ļoti niecīgu iespēju iekulties satiksmes negadījumos, kur Jūs būtu vainīgs, pajautājiet apdrošināšanas kompānijām, par tarifiem ar paaugstinātu pašrisku ( t.i., ja iekulsieties CSN,kur būsiet vainīgs, Jūsu atbildība būs lielāka, taču gada maksājums mazāks).

Degvielas izdevumi

Par to, protams, bija jādomā pērkot savu auto. Bet ja nu mazs degvielas patēriņš nav Jūsu auto stiprākā puse, pastāv tomēr vairākas iespējas iepriekšminētos izdevumus samazināt:

Pats vienkāršākais un efektīvākais veids kā samazināt degvielas izdevumus par 10 – 30% ir savu braukšanas paradumu maiņa. Ar to jāsaprot pasākumu komplekss, kas vienā vārdā saucas – ekobraukšana. Tas ir atsevišķas sarunas vērts temats un internetā par to var atrast daudz informācijas. Labu aprakstu par ekobraukšanu variet lasīt Statoil mājas lapā, kas savulaik aizsāka projektu StatoilEkoceļš.

Seko līdzi degvielas cenām. Lielākoties mēs braucam pa vieniem un tiem pašiem maršrutiem, un lejam degvielu tajos tankos, kas ir pa ceļam. Bet ne vienmēr degvielas cenas šajās uzpildes stacijās ir lētākās. Atrod un brauc uztankojies, tur kur lētāk. Šī nebūs pateicīgākā nodarbe, bet pie lieliem nobraukumiem ietaupīsiet pietiekami.


Maršuta plānošana ir viens no ekobraukšanas pamatelementiem, taču nekur netiek apskatīts kā to praktiski izdarīt. Sākumā ir vērts ieskatīties Google Maps maršruta plānotājā, kurš parādīs īsākos un ātrākos maršrutus no punkta A līdz punktam B. Diemžēl Google Maps nerēķinās ne ar faktisko ceļu noslodzi, ne ar ceļa noslodzi konkrētajos laika sprīžos, jo, lai ietaupītu degvielu, ir ļoti būtiski izvairīties no sastrēgumiem. Maršrutu pārbaude reālajā dzīvē būs jāveic pašam, kurā jāņem vērā divi galvenie faktori – patērētais laiks un nobrauktais attālums. Veiciet eksperimentu saviem ierastajiem maršrutiem – uzņemiet ar automašīnas odometru nobraukto attālumu un maršruta veikšanai patērēto laiku. Pamēģiniet to darīt dažādos laikos. Dažkārt atliek tikai pusstundu agrāk vai vēlāk izbraukt no darba, lai pamatīgi ekonomētu degvielu un nokļūtu mājās daudz ātrāk.


Meklējiet līdzbraucējus. Daliet degvielas izdevumus uz pusēm.

Tehniskās apkopes un remonti

Automašīnu tehniskais stāvoklis bieži vien ietekmē degvielas patēriņu un ir saistīts ar Jūsu drošību, tāpēc šajā izmaksu pozīcijā nebūtu vēlams pārāk aizrauties ar taupīšanu. Variet nepapildināt no kondicionēšanas sistēmas izgājušo gāzi, bet ritošajai daļai, bremzēm un citām vadības sistēmām jābūt darba kārtībā.

Mainiet savu braukšanas stilu. Brauciet ekonomiski un saudzējot savu auto.

„Daudzi par to neaizdomājas, bet remonta izdevumiem ir vistiešākais sakars ar jūsu braukšanas stilu. Brauksiet ekonomiski un prātīgi, varat rēķināties arī ar krietnu remonta izdevumu samazinājumu” komentē autoparku vadības kompānijas SIA „Transporent” valdes priekšsēdētājs Marats Blate

Pirms dodieties uz servisu, vēlreiz pārliecinieties a/m servisa grāmatiņas aprakstā par apkopes intervāliem. Ja a/m paredzēts to veikt ik pa 20 000 km, tad nav nepieciešamība to darīt ātrāk. Galvenais, neaizmirstiet regulāri kontrolēt eļļas līmeni dzinējā un citās sistēmās, kā arī ieklausīties svešos trokšņos.

Regulāri pārbaudiet sava auto tehnisko stāvokli. Izdevīgāk ir laikus novērst sīkus defektus, nekā pēc kāda laika mainīt jau visu sabojāto mezglu.

Ja esiet speciālists automobiļos, tad droši variet sīkos darbus veikt pats. Apjoms atkarīgs no Jūsu pieredzes un spējām. Šobrīd ir pat pieejami auto servisi, kas piedāvā izīrēt visu darba vietu ar instrumentiem. Pašam tikai jāatrod pareizās rezerves detaļas.

Izpētiet servisu piedāvājumus un izcenojumus, pirms piekrītiet konkrētiem remontdarbiem.Izmantojiet telefonu vai internetu, pirms sāciet apbraukāt veikalus vai servisus, meklējot labāko cenu un piedāvājumu. (Jo bieži vien degvielā braucot un meklējot, Jūs patērēsiet lielāku summu, nekā tas būs Jūsu „ietaupījums” pēc tam.)

Meklējiet alternatīvas tādām detaļām kā bremžu kluči, bremžu diski utt. Ļoti bieži dīleru piedāvātās detaļas nav labākas par specializētu rezerves daļu ražotāju piedāvājumu, taču būtiski atšķiras cenā.

Riepas


Līdzīgi kā ar remontiem. Sekojiet līdzi riepu stāvoklim pastāvīgi. Tas daudz laika neprasīs, taču ietaupīt variet gan uz degvielas patēriņu, gan izvairīties no neplānotiem izdevumiem. Regulāri pārbaudiet gan spiedienu, gan riepu nodilumu. Ja ir aizdomas par to, ka riepas nedilst vienmērīgi, labāk laicīgi veiciet riteņu ģeometrijas pārbaudi, pretējā gadījumā pie nākošās apskates Jums nāksies pirkt jaunu riepu komplektu.

Spiedienam jābūt precīzi tādam, kādu paredz konkrētais auto ražotājs konkrētam riepu izmēram. Mēģiniet uzturēt paredzēto spiedienu riepās atkarībā no slodzes (cik cilvēki vai kāda krava tiek vesta), jo tas viss ietekmē riepu nodilumu un degvielas patēriņu. Šo informāciju parasti var atrast degvielas tvertnes vāciņa iekšpusē.

Ja ir jāmaina tikai divas riepas, tas nenozīmē, ka obligāti jāmaina visas četras. Galvenais, lai uz vienas ass būtu uzmontētas riepas ar vienāda diluma un modeļa protektoru.

Labāk izvēlēties divus riepu komplektus savam auto: vienu ziemai otru vasarai, jo tas tēriņus nekādi nepalielina, taču palielina Jūsu un citu braucēju drošību uz ceļiem.

Stāvvietas

Ja strādājat pilsētas centrā, padomājiet vai tiešām Jums ir nepieciešamība piebraukt pie pašām biroja durvīm. Atrodiet lētāku stāvvietu nostāk no centra un nedaudz pastaigājiet kājām vai izmantojiet sabiedrisko transportu.

Ja izmantojiet stāvvietu pie daudzdzīvokļu mājām vai uz ielas, mēģiniet neatstāt vērtīgas mantas salonā. Tādejādi izvairīsieties no liekiem izdevumiem un sarežģījumiem, atjaunojot sadauzītus stiklus, mainot slēdzeni, nemaz nerunājot par nozagtajām mantām.


Vienmēr pārliecinieties, kā Jūs novietojat savu auto stāvvietā. Tas jādara ar aprēķinu, lai arī citi varētu to veiksmīgi izdarīt. Šādi izvairīsieties no papildus švīkām un buktēm uz durvīm vai bamperiem.

Pirms izbrauciet no maksas stāvvietas, cieniet citus braucējus, viņu laiku un maciņus. Samaksājiet un tikai tad kāpiet savā auto, nevis veidojiet sastrēgumus pie izbraukšanas.

Tirdzniecības centru stāvvietās droši brauciet uz augšējo stāvu vai novietojiet auto tālāk no ieejas durvīm, jo šādā veidā Jūsu auto sāni un stūri būs daudz drošāk pasargāti no nemākulīgiem braucējiem.

6 Atbildes uz “Auto iegādes līkloči.”

  1. laimisk says:

    Vācu ADAC drošības testus nav pārvarējis ķīniešu vidējās klases modelis Brilliance BS4.- video crash…
    http://kllproject.lv/automasinas-iegade/labakie-un-sliktakie/kinas-auto-tests/

  2. Monta says:

    Domaju ,kad pirkšu dzeltenu vai rozā vabolīti ,tagad vairs negribu, nebūs naudas uzturēšanai.

  3. sss says:

    paņem vīru , lai maksā. 🙂

  4. lolita says:

    Vīrs namaksās 😉 jāņem mīļākais 🙂

  5. profiks says:

    Informācija par transportlīdzekļa nobraukumu, tehnisko apskati un stāvokli ir pieejama CSDD datubāzē – maksas

    tālrunis 90004099.

    Ja bildē automašīnas numura zīme ir paslēpta vai pārdevējs atsakās to nosaukt – tas ir pietiekams iemesls neuzticēties šādam pārdevējam.
    Arī iesakām, pasūtot automašīnu vai citu preci, nekādā gadījumā neveiciet pat daļēju priekšapmaksu.

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

8 + divpatsmit =